urak3

Keress bizalommal, ha portré fotóra vagy bemutatkozó videóra van szükséged!

A másodperc töredéke alatt alkotunk véleményt valakiről a fényképe alapján. A jó profilkép definiálása a pszichológusok és szociálpszichológusok kíváncsiságát is felkeltette.

A University of York pszichológus csapata például három dimenzió mentén értékeltetett portrékat: a megközelíthetőség, a dominancia és fiatalság-vonzerő alapján. Az első dimenzió megítélésében a száj és környéke, a másodikban a szemöldök, a szem állása és a bőr tónusa, míg a vonzerő esetén az irisz és a szem környéke játszott hangsúlyos szerepet. A tanulság – nem annyira meglepő módon – az volt, hogy a mosoly mindhárom dimenzióban szerepet játszik. Szóval, ha jó benyomást akarunk kelteni a szemlélőben, mosolyogjunk profilképünkön – tanácsolja a blog szerzője.

 

urak

 

De milyen egyéb szempontokat kívánatos figyelembe venni az énmárka építése szempontjából? A kép legyen jó minőségű, nem pixeles, nem homályos és hasonlítson ránk – pontosabban jellemző legyen ránk. Egy-egy nemszeretett ránc jelenléténél fontosabb az, hogy a fotó alapján felismerhetők legyünk, és a kép megjelenítse hangsúlyozni kívánt tulajdonságainkat – például kedvelhetőség, közvetlenség, vidámság vagy komolyság, stb.

 

emberek (23)